MŠ Rafinérský lesík
Drobečková navigace

Úvod > O naší školce > Naše třídy > Pimprlata

Pimprlata

 

V naší třídě se snažíme o vytvoření harmonického prostředí s velkým důrazem na respektování a rozvoj individuálních schopností dětí přiměřený věku, potřebám, schopnostem a přáním jednotlivce.

 

Třída PIMPRLATA je smíšená, ve školním roce 2025/2026  je v ní zapsáno celkem 22 dětí, z toho je 11 chlapců a 11 dívek.

 Věkové složení třídy k 1. 9. 2025 :

  • 1 dítě s OŠD
  • 17 dětí rok před nástupem do ZŠ (povinné předškolní vzdělávání)
  • 4 děti ve věku 4,5 – 5 let

    240_F_166284431_uyA7vgJgYWKPmhblhYvFaKtXyRr59Agt.jpg                        

Ve třídě je zařazeno dítě se speciálními vzdělávacími potřebami, přiznaným podpůrným opatřením 4 stupně  a podporou asistenta pedagoga, jehož vzdělávací a výchovná činnost bude zaměřená na speciální vzdělávání, individuální vzdělávání a specifické výchovné potřeby dítěte. S dítětem budeme pracovat v návaznosti na doporučení školského poradenského zařízení.

 O děti se starají paní učitelky:

  • Bc . Renáta Š O S T Á
  • Kristýna H R U Š K O V Á
  • Bc. Klára M A L U C H O V Á  (asistent pedagoga)                           

 Naše cíle  a zaměření  ve vzdělávání:

 

·       logopedická prevence, zdokonalování a rozšíření komunikačních, jazykových a vyjadřovacích schopností 

·       začlenění prvků tvořivé dramatiky do výchovně vzdělávacího procesu, rozvoj fantasie s využitím prvků dramatické výchovy

·       zapojení  do všech sportovních a relaxačních aktivit –  plavání , ozdravný pobyt na horách, výlety, sportovní soutěže 

·       rozvoj předčtenářské gramotnosti, schopnost využít informativní a komunikativní prostředky, se kterými se dítě  běžně setkává, rozvoj řečových schopností a jazykových dovedností, rozvoj komunikativních dovedností a kultivovaného projevu

·       ekologie a ochrana přírody- v zimě starost o ptáčky, péče o školní zahradu a záhony na školní zahradě, experimenty a pokusy na školní zahradě, třídění papíru na třídách, sběr  starého papíru „Sbíráme s panem Popelou“  , finanční sbírka na krmivo pro pejsky bohumínského útulku a další

·       šachová školička pro předškolní děti

·       rozvoj digitálních kompetencí a aktivní zapojení do procesu vzdělávání s využitím informačních technologií prostřednictvím práce s iPady, roboty Botley a digitálním panelem 

·       tancování – zařazení prvků taneční průpravy, zařazení hudebně pohybových aktivit a činností,  improvizace, taneční hry, taneční choreografie, tanec a cvičení s náčiním a tanečními pomůckami